Sidor

23 dec. 2017

Lucka 23







Ricotta i min potta nu står Eva-Kerstin här utanför!
-
Hej på dig kära syster, nu är du äntligen här,
hoppas att inte resan ställde till alltför stort besvär.
-
Är det där paketet den enda packning du har?
Ja, alla mina väskor och hattasken blev på tåget kvar.
-
Men det var tur att jag inte glömde gåvan till dig,
jag vill ju så gärna ge dig något fint från mig.
-
Nu ska vi äta lite och så får du berätta för mig,
allt som du som husmus i Norge haft för dig.
-
Jag bodde hos en fin familj i ett jättestort hus,
där fanns verkligen allt som tilltalar en mus.
-
Ett enormt stort och mycket välfyllt skafferi,
med all sorts godsaker som du kan tänka dig där uti.
-
Det fanns massor med skrymslen och vrår,
så min bostad var mycket rymlig som du nog förstår.
-
Men jag ser ju också att det hänt en del här i ditt lilla hus,
när det gäller inredning så är du ju en jätteduktig mus.
-
Det känns helt underbart att vara här och hälsa på,
tänk vilken fantastiskt mysig julafton vi kommer att få.

(Rim: Eva Markström)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar